Testa något nytt

Idag fick jag ett infall att ta med Vilja som handhäst när jag skulle rida Smára. men sen tänkte jag att det skulle bli synd om Flizan att bli lämnad själv. Så då tänkte jag "varför inte ta med allihopa?". Och det var precis vad jag gjorde. Vilja har aldrig gått som handhäst, och inte Flizan heller. Smára har varit handhäst till Peach en gång, men har själv aldrig haft någon handhäst med sig. Men vad kunde gå fel tänkte jag och tog med mig hela gänget. Vilja och Flizan fick lite reflexer på sig, ifall de nu skulle komma lösa, medan jag red på Smára. Det rörigaste var när jag skulle från stallplan, men så fort vi kom ut på vägen så gick det hur bra som helst! Vi tog rundan inne i skogen, för att slippa möta några bilar, och det gick verkligen jättebra. Smára verkade tycka att det var mysigt med sällskap, medan Flizan var överlycklig och travde på bredvid nästan hela promenaden. Vilja höll sig gärna precis bakom Småra, men verkade också tycka att det var helt okej. 












Kom ihåg mig?


Bloggen drivs av Emelie och Emilia som ligger bakom Grenryda gård, vårat gårdsnamn. Här kan ni läsa om våra hästar och vår träning tillsammans. Klicka på menyn högst upp för att läsa mer om oss eller om våra underbara hästar. Vi håller på att långsamt lägga en grund för en framtida mindre avelsverksamhet med shetlandsponnyer men vi tränar även våra hästar. Vi ställer ut, rider, tricktränar, kör och tränar diverse saker från marken.